Secure IT AB växlar upp tillväxttakten – tar in ny delägare

Pressmeddelande •  Dec 16, 2019 10:00 CEST

Secure IT AB, ledande oberoende leverantör av mätbar cybersäkerhet, meddelar att man förstärker bolagets position genom att ta in en ny delägare. Ledning och tidigare ägare är fortfarande majoritetsägare. Med den nya ägargruppen finns lång erfarenhet av det tillväxtscenario som Secure IT AB står inför. ”I den nya ägarkonstellationen har vi hittat en perfekt balans mellan domänkunskap och finansiella muskler”, säger Mats Breslin, VD Secure IT AB.

I och med att en stark investerare kommer in som delägare skapas förutsättningar för att driva en snabb nationell och internationell expansion. ”Övergripande målsättningen är att nå en omsättning över hundra miljoner kronor år 2025”, avslutar Mats Breslin, VD Secure IT.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Christian Mattsson, Styrelseordförande i Secure IT AB
E-mail: Christian.mattson@secureit.se
Mobil: +46 709 28 80 72

Secure IT AB är en oberoende leverantör som med sina egenutvecklade produkter har hjälpt kunder proaktivt med sitt säkerhetsarbete sedan starten 1997. Secure IT AB är en garanti för korrekta analyser och råd om olika produkter och tjänster. Vi har utfört tusentals säkerhetsanalyser och arbetar kontinuerligt med att utveckla våra säkerhetsprodukter i Secure IT™ -produktfamiljen. Secure IT AB har som målsättning att göra automatiserad och kontinuerlig sårbarhetsanalys lättillgängligt till företag i hela världen. Secure IT AB har som mål att bli en marknadsledande mjukvaruleverantör för kontinuerlig sårbarhetsanalys. Läs mer på www.secureit.se.